Denver,12. redžeb 1436.H. / 01. maj 2015.g.
Hvala Allahu, dž.š., na svim blagodatima koje nam daruje.
Neka je salavat i selam na Allahova Poslanika Muhameda, a.s., na njegovu časnu porodicu, ashabe i sljedbenike do Sudnjega dana.
Poštovani džema’ate, draga braćo !
Tema današnje hutbe je Podsjecanje na 7.maj 1993.god.,Dan dzamija. Podsjećanja radi, Rijaset Islamske zajednice u Bosni i Hercegovini je 2000. godine donio Odluku o obilježavanju 7. maja «Danom džamija», jer je 07. maja 1993. godine u ranim jutarnjim satima minirana i porušena od strane srpskog agresora i domaćih srpskih zločinaca, Ferhadija džamija u Banja Luci. “Dan džamija” podsjeća na uništavanje svih džamija i drugih vakufskih objekata u Republici Bosni i Hercegovini u toku posljednje dvije oružane agresije, od istočnih i zapadnih susjeda.
„Tri su“, kaze Poslanik Muhamed a.s. „usamljenika, gariba na dunjaluku“. Dobar covjek medu losim ljudima, Kur’an iz kojeg se ne uci i dzamija u kojoj se ne klanja. Usamljeni covjek svjedocit ce da je opominjao a opominjani pred Gospodarom svjetova nece moci reci „nismo znali“. I Kur’an moze biti svjedok za i protiv nas, dzamija takode. Predaja kaze da Uzviseni Allah dz.s. ima cak sedam svjedoka protiv covjeka. 1.Mjesto „…toga ce dana zemlja vijesti kazivat…“.2. Vrijeme, „…svaki dan koji osvane kaze svjedocit cu o onome sto si u meni cinio“. 3. Jezik,“…toga dana ce jezici njihovi protiv njih svjedociti…“. 4. Udovi, “….toga dana cemo usta njihova zapecatiti a ruke ce nam govoriti i noge o onome sto su cinili svjedocit…“. 5. Meleki, “a nad njima bdiju meleki kod nas pisari plemeniti koji znaju sta vi radite“. 6. Knjiga, Uzviseni Allah svt. kaze: “Ova Knjiga Nasa o vama ce samo istinu kazivati“. I konacno svjedok je Gospodar svjetova. Uzviseni kaze:“Gospodaru tvome nista sakriveno nije“.
I mjesto i vrijeme, i jezik i udovi, i meleki i knjiga, i svjetova Gospodar svjedocit ce da je ruka agresorska od devedeset druge do devedeset pete u nasoj Domovini porusila 614 dzamija, 218 mesdzida, 69 mekteba, 4 tekije, 37 turbeta, i 405 drugih vakufskih objekata. Rusenje dzamija i drugih u temelje naseg idenetiteta uzidanih objekata nije bila posljedica vec cilj rata. Zasto? Jer je dzamija osnovni znak raspoznavanja bosnjackog zivota. Gdje nema dzamija nema ni Bosnjaka. Dzamija je znak politicke i kulturne opstojnosti Bosnjaka. Nema Bosnjaka bez dzamija u njihovom vidokrugu a ni Bosne.
Kako bi se sjecanje na porusene dzamije urezalo duboko u nas i kako bi to bilo opomena rusiteljima da nikad vise ne posegnu za tim postoji sedmi maj, dan dzamija. Kao sto postoji dan planete Zemlje da nas posjeti na nase obaveze prema planeti, kao i sto postoji dan bijeloga stapa da nas posjeti na probleme s kojima se susrecu slijepi tako, braco, postoji dan dzamija da nas podsjeti na nase obaveze prema dzamiji. A nasa obaveza prema dzamiji je da nas dzamija odgaja, da dopustimo dzamiji da nas mijenja. A cujmo sta veli Poslanik Muhamed a.s. a od njega prenosi Ibn Mesud r.a. :“ U ahiri zemanu ili doci ce vrijeme veli Poslanik kada ce ljudi sjediti u dzamijama sve saf do safa, sve halka do halke a imam ce im biti dunjaluk.“
Oni su kod Allaha dz.s. potpuno bezvrijedni. Kad Uzviseni Bog u Knjizi govori o prirodi rusitelja onda On kaze:
وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّنْ مَنَعَ مَسَاجِدَ اللَّهِ أَنْ يُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ وَسَعَى فِي خَرَابِهَا أُوْلَئِكَ مَا كَانَ لَهُمْ أَنْ يَدْخُلُوهَا إِلَّا خَائِفِينَ لَهُمْ فِي الدُّنْيَا خِزْيٌ وَلَهُمْ فِي الْآخِرَةِ عَذَابٌ عَظِيمٌ
“Ko je veci silnik od onog koji sprijecava da se u Allahovim kucama Njegovo ime spominje i koji ka njihovom rusenju tezi, takvi“, Uzviseni Bog kaze, „samo sa strahom u njih bi ulaziti trebali. Njima na ovom svijetu ponizenje predstoji a na svijetu buducem kazna bolna“.
Skrecem paznju na dio ajeta u kome Allah dz.s.kaze: “Oni bi u njih samo sa strahom trebai ulaziti“. Znamo mi da se niko zidova ne boji, i bez obzira kakve je arhitektonske figure, ne strasi. Sadrzaj dzamije je ono pred cime bi svi pa i neprijatelji trebali osjecati strah i strahopostovanje. A kako da se boje oni koji od svoga imetka nisu dali nista ili su spremni veoma malo, sasvim malo zrtvovati na Bozijem putu.A dzamije zovu i uce :“Onaj svijet je bolji i vjecan je. “
A kako da se boje i strahopostovanje osjecaju oni koji su zavadjeni u stalnom sukobu, koji nisu spremni i ako zajedno u safu sjede u dzamijama, bratu muslimanu ruku pruziti i eventualno mu jucerasnju ili odavno nanesenu uvredu oprostiti.Kako da se boje oni koji prvi maj postuju vise nego prvi sevval i deseti zulhidze? Kako da se boje oni kojima ne smetaju silne kafane i diskoteke gdje ima i prostitucija i svakovrsni porok u cijem je centru nase drustvo?Sutra im nece smetati ni gej parada ali dzamija smeta.Kako da se boje oni koji ne vode racuna gdje mu se odgaja dijete?Ne brinu se ide li im dijete u mekteb i ne bore da sutra zna makar osnove o svojoj vjeri.
Dzamije mogu biti svejdok za i protiv nas.Uzviseni Allah dz.s. protiv ljudi ima cak sedam svjedoka.Zamislite da dzamija bude svjedok kao mjesto,a vrijeme prije izlaska sunca, kao vrijeme kad si se na sabah probudio i na taj nacin sebe i umet spasio i na taj nacin unutar ove zajednice snagu gradio kako bi oni koji rusiti zele strahopostovanje pred nama i pred dzamijom osjecali.Zamisli da dzamija svjedoci da si je gradio, da si se o njoj brinuo da si dijelio na Bozijem putu zeleci podrzati opce dobro a za interes snage nase Zajednice i Umeta u cjelini, svjestan da tebi pripada ono samo sto podijelis a drugima ono sto iza tebe ostane.
Zamisli da dzamija svjedoci za tebe da si bas u saffu spoznao da trebas halaliti bratu muslimanu, jer Allah dz.s. zeli nas vidjeti zbijene cvrsto u svakoj akciji ne samo u namazu.“Bas kao sto su cigle u zidu ove dzamije zbijene tako svi mi moramo zbijeni biti u svakoj akciji a dzamija ce svjedociti da smo takvi bili onog dana kad pred Gospodara dodjemo.
Sedmi maj ne postoji samo da bismo oplakivali Ferhadiju i preko hiljadu nasih srusenih objekata.Sedmi maj postoji da se podsjetimo na nase obaveze prema dzamiji a obaveza nasa prema dzamiji je da dopsutimo da nas ona odgaja da dopsutimo da nas ona gradi da dopustimo da sutra budemo bolji nego danas jer smo danas i sutra i svakoga dana u dzamiji.Da dopsutimo da budemo vrijedni a niposto bezvrijedni jer u ahirizemanu kaze Poslanik: “Bit ce mnogo ljudi u dzamiji a imam, opredjeljenje, orjentacija bit ce im dunjaluk.A samo odricanje vodi ka uspjehu.Zamislite dzamija moze biti svjedok da smo postovali prvi sevval kao nas veliki blagdan Ramazanski bajram i jednako tako deseti zulhidzdze vise nego sto se postuje 1.Maj,nova god i sl.
Uzviseni Allah dz.s. uci nas preko Poslanika a.s. da su dzamije najdraza Allahu dz.s. mjesta.Ako zelis na najdraze mjesto na buducem svijetu put je kroz dzamiju.A dzamija treba biti drug i prijatelj s kojim se stalno druzimo kojeg mi ne ostavimo kad izademo iz dzamije jer mi ne smijemo, ne zelimo biti od onih kojima je imam,odnosno glavno usmjerenje dunjaluk. Mi hocemo i trebamo u povodu sedmoga maja u sebi dozivjeti promjenu zato sto hocemo da nas kroz zivot vodi dzamija i dzemat. A kad te Uzviseni Allah dz.s. u kaburu bude pitao ko ti je imam ko ti je vodja tacan odgovor je Kur’an. Zamislite dzamije ce svjedociti …ali kako one mogu biti svjedok ZA one mogu biti svjedok i protiv. Svjedocit ce i ko je bio protiv njihove gradnje. Uzviseni Allah dz.s. od ljudi trazi paznju svakoga dana jer osim sto je mjesto i vrijeme je svjedok. Nema dana koji osvane a da ne kaze svjdocit cu sta si u meni radio.
Molim Allaha, dželle še’nuhu, da nas učvrsti na putu islama, da nas učini onima koji će uspostavljati red i sprječavati nered na Zemlji, Uzviseni Boze pomozi nam da dzamija ne bude svjedok protiv nas vec za nas. Gospodaru nas sačuvaj nas iskušenja koja ne možemo podnijeti, smiluj se našim umrlim roditeljima i dobrim precima koji su na nas prenijeli svjetlo islama, uputi našu djecu i učini ih prvacima ummeta, budi nam milostiv na Sudnjem danu i pocasti nas obećanim džennetima i društvom poslanika, iskrenih, šehida i dobrih ljudi
Amin